Víza

13.09.2011 10:08

Tak popravdě jsem měla drobet jinou představu o tom jak to bude probíhat dál, když najdu rodinu. Asi jsem to blbě pochopila ale myslela jsem že agentura zajistí vše potřebné a já si jen dojdu na ambasádu pro verdikt. Chyba lávky! Je pravda, že mi agentura okamžitě co mě rodina akceptovala poslala gratulační email a hned druhý den volala. Dostala jsem ale pouze odkaz na stránky ambasády a (dost) chaotické a neuspořádané vysvětlení jak a co mám vyplnit do žádacího formuláře. Předem doporučuji budoucí aupairky žádající si o víza do USA aby si obalily nervy. Tady je pár postřehů které vám doufám pomohou ;o)

Tak nejhorší je asi fotografie. Musíte mít fotku v příslušné kvalitě a velikosti jinak nemáte šanci. Foto musí být zepředu, bez úsměvu a ve velikosti 600x600. Mě to nebralo ani jednu mojí doma vyfocenou fotku a dokonce ani fotku pasového formátu z fotolabu. Nakonec jsem tedy musela do fotolabu znova a poprosila je zda by mi udělali fotku 600x600. Sice jsem vyplázla 160Kč ale tudle fotečku už mi to vzalo. Haleluja! Také sem si nechala 2 ty fotky hned vyvolat (velikost 5 x 5cm) páč v podkladech agentury bylo že máte mít ještě 2 s sebou na pohovor. Nechápu co tam s těma fotkama budou dělat ale budiš. Teprve později jsem se dočetla že už na ambasádě berou i fotky pasové. Tak jen doufám, že mi vezmou i tydle. Do fotolabu už znova nejdu!

Dalším krokem je vyplnění formuláře (D-160) online. Od agentury dostanete návod  co a kam ale popravdě sem z něj byla jalová. Dva papíry, v každém něco, něco dokonce dopsané ručně a nečitelně. No jak říkám obrňte se trpělivostí a dostatkem času. Nejvíc mi dala zabrat kolonka zaměstnání. U agentury jsem se informovala že v té době už zaměstnaná nebudu proto mám udat že "NE protože program" . Když se vás to ale dál zeptá zda jste předtím byla zaměstnaná a hlavně kdy?! už nemůžete vyplnit datum starší toho dne kdy formulář vyplňujete. Tudíš já jsem uvedla že jsme pracovala pouze do 8.9.2011 (ten den sem vyplňovala formulář) i přesto že pracuji oficiálně do 30.9. No sem zvědavá co na to řeknou na ambasádě :-D Hned potom co vše vyplníte a odešlete dostanete obratem čárový kód díky němuž se pak hlásíte na pohovor. To jediné mi přišlo super páč všechno je online, nikam nemusíte volat nebo dokonce chodit. Po zadání vašeho čárového kodu se vám rozbalí nabídka dní a časů a vy si prostě jen vyberete.

Po nahlášení dnu pohovoru na ambasádě ho musíte napsat vaší koordinátorce. Ta vám na základě toho pošle zbytek podkladů které přece jen agentura zajištuje. Poštou :)

Mno a pak už zbývá jen čekat a modlit se aby vám žádost schvalili a víza jste dostali.